Friday, December 7, 2012

~Uhibbuka Fillah wa Uhinnuka Fillah ya Rasulullah S.A.W ~



Sesuatu yang kita sangka baik, tak semestinya terbaik buat kita, kerana kita manusia, kita harus ingat bahawa Allah maha mengetahui yang terbaik untuk kita, kalau kita ingkar perintah Allah, kita lupa Rasulullah, maka kita tidak akan bertemu dengan bahagia yang sebenar, sesungguhnya, tidak ada manusia yang dapat lari dari kematian, di Mahsyar Allah nanti, tidak ada pengharapan lain yang ada melainkan syafa'at Rasulullah ..

menitis airmata ana bila membaca kisah bagaimana rindunya Rasulullah kepada kita, atas usaha kegigihan dan pengorbanan bagindalah kita bertemu, kita diajar tentang kasih sayang dan cinta yang suci, sebagaimana yang telah ditetapkan dalam syari'at yang dibawa oleh baginda Rasulullah, tanpa darah yang mengalir di Uhud dan Taif tanpa luka luka yang baginda alami di Makkah tak mungkin Islam itu akan sampai mengajarkan kita tentang kasih sayang, namun kenapa kita sendiri yang memisungkannya disaat tidak bermakna cinta manusia nanti, kita masih lagi menjadi umat yang dicintai Rasulullah, tetapi tidak malu kah kita mengaku sebagai umat yang mencintai baginda, tapi kita penuhkan kehidupan kita dengan perbuatan maksiat..Rasulullah masih lagi mencintai kita..kerana seluruh kehidupan baginda adalah untuk kita umatnya ..

jika Rasulullah ada dihadapan kita sekarang dan menyaksikan perbuatan kita yang keji ini, alangkah dukacitanya baginda, kita membalas segala pengorbanan air mata dan darah baginda dengan menjadi umat yang rosak ..

Awak,, baginda Rasulullah, telah berdoa untuk kita, berdoa agar kita diringankan siksa kematian, berdoa agar kita menjadi umat yang bahagia, umat yang merasa nikmat cinta yang sebenar, Ana telah memilih untuk mengasihi Allah dan Rasulullah lebih dari apapun.. Ana ingin penuhkan hati ana, dengan kecintaan pada baginda, setulusnya..

 tidak sekali ana ingin kongsikan dan mencemarkan rasa cinta ini dengan cinta yang bertuankan nafsu manusia, Ana telah memilih Rasulullah, ana telah memilih untuk berbahagia dengan cinta baginda, hidayah itu milik Allah Subhanahu Wa Ta'ala, cinta itu juga milik Allah, segala yang kita lihat, segala yang kita miliki, adalah pinjaman semata-mata ..



sekarang ana sedar, tidak ada apa-apa untuk berkongsi dengan ukhti, akhi, melainkan rasa cinta terhadap Rasulullah S.A.W .. ketahuilah ukhti, akhi, bahawa ukhti dan akhi nie sentiasa dalam doa'a ana, dengan airmata dosa ini, ana panjatkan do'a kepada Allah agar melembutkan hati ukhti dan akhi, menyuburkan cinta ukhti, akhi, kepada baginda Rasulullah, kerana ana yakin, orang2 sebaik ukhti2, dan akhi2 ini, akan menjadi yang terbaik, bila mengenal erti CINTA KEPADA RASULULLAH .. :')

AllahuRabbi :') <3

Wallahua'lam ..

No comments:

Post a Comment